مطالب و نکات کوتاه و خواندنی -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

مطالب و نکات کوتاه و خواندنی  

 

                          

1-مراقب ســلامت خود باشــید
پزشکان آلمانی ضمن هشدار در خصوص عوارض استفاده غلط و مکرر از موس (موشواره) رایانه اعلام کردند که استفاده زیاد از این وسیله موجب درد در ناحیه بازو می‌شود.
«فرانک برگمن» رئیس انجمن عصب‌شناسی آلمان گفت: سوزش، بی‌حسی و ضعف در بازوها از علائم اولیه فشار بیش از حد به تاندون‌ها و اعصاب دست بر اثر حرکت یکنواخت است.

 برگمن افزود: کلیک کردن مداوم با موس و قرار دادن دست در حالت غیرطبیعی به بافت‌های بازو آسیب می‌‌زند و موجب بروز تورم در رشته‌های عصبی می‌شود.
وی اضافه کرد: اتخاذ برخی روش‌ها در محیط کار از جمله استفاده از صفحه کلید به جای موس می‌تواند در پیشگیری یا کاهش درد بازو موثر باشد. رییس انجمن عصب‌شناسی آلمان با اشاره به این‌که اندازه موس نیز باید متناسب با اندازه دست باشد تصریح کرد حرکات کششی، حرکات طبیعی دست و بازو و وقفه‌های کوتاه و منظم بین ساعات کار به عضلات بازو استراحت می‌دهد.

2- قبض تلفن همراه‌تان را با پیامک ببینید
یک راه ساده برای مطلع شدن از قبض تلفن همراه، استفاده از پیامک (sms‌سابق) است. با ارسال یک پیامک (sms) به شماره 30009 می‌‌توانید از قبض دوره و کارکرد میان‌دوره تلفن همراه خود به تفکیک موارد کارکرد تلفن شهری، بین‌شهری، پیام کوتاه و سایر هزینه‌ها مطلع شوید.
برای دریافت قبض پایان‌دوره باید یک رقم شماره دوره صورت‌حسابگیری را وارد و سپس ستاره ( درج کنید، حالا دو رقم سال به طور مثال (16) برای دریافت مبلغ کارکرد میان‌دوره نیز باید تاریخ پایان (6 رقمی) بعد ( و تاریخ شروع (6 رقمی) مانند (85121051213) را به شماره 30009 ارسال کنید. برای دریافت راهنمای سیستم باید Hیا h و یا help را به شماره 30009 sms کنید. دریافت صورتحساب و دریافت خلاصه قبض آخرین دوره نیز به ترتیب با وارد کردن s یا d امکان‌پذیر است. اطلاعات قبض میان‌دوره به کارکرد یک بازه زمانی بین دو دوره صورت حسابگیری گفته می‌‌شود.

3- یخچال usb
این یخچال کوچک به وسیله تکنولوژی USB به رایانه شما متصل می‌شود و توان خنک نگاه داشتن انواع کنسرو، قوطی نوشابه یا هر چیز دیگری که شما مایل هستید در کنار رایانه خود آن را خنک نگه دارید را دارد. دمای آن نیز قابل تنظیم می‌باشد.

4-کیبورد شیشه ای ضد آب
تا حالا کیبورد شیشه ای دیده بودید؟ آقایkong fanwen ایده خود را در زمینه ساخت کیبورد شیشه ای ضد آب ارائه داد. در این طرح سطحی از جنس شیشه جداره اصلی کیبورد را تشکیل میدهد. در واقع هیچ کلیدی وجود ندارد و تنها رد پای علائم و حروف بر روی این سطح دیده می شود. این کیبورد به وسیله یک سیستم هوشمند پشتیبانی می شود. یک عدد دوربین به همراه آخرین متد در تکنولوژی حرکت شناسی می تواند جهت و چگونگی حرکت دست شما بر روی کیبورد را تشخیص دهد. این تشخیص به عنوان دیتا به نوعی سیمولاتور مخابره شده و در آنجا رمز گشایی می شود و سیستم حرف و یا نشانه مد نظر شما را جهت تایپ آشکار می سازد. قرار است هیچ گونه اتلاف وقتی در این پروسه دیده نشود و استفاده از این کیبورد همانند دیگر کیبوردها کاری آسان باشد. ضد آب بودن این غشا به شما این امکان را میدهد که آن را با آب شسته و یا حتی با شیشه شور ها غبار گیری کنید. جالب آنجاست که قرار است در مراحل پیشرفت این طرح, چراغ هایی جهت روشن شدن در فضاهای تاریک که امکان تایپ کردن نیز وجود داشته باشد در نظر گرفته شود.واقعا محصول جالب و فانتزی خواهد شد.

5- super slim LED صفحه شما را برای مطالعه در شب نورانی میکند
شاید بعضی از شبها دلتان هوس مطالعه کند. ولی به دلیل اینکه چراغ اتاق باعث آزار هم اتاقی هایتان می شود پشیمان شوید و شما هم بخوابید! اما این مشکل هم راه حل دارد. کافیست محصول Super Slim LED page Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetEx plorer4 را خریداری کرده و در تاریکی هم به مطالعه خود ادامه دهید. این محصول یک صفحه غشای مانند است که می تواند نور لازم برای مطالعه را به کمک 4 عدد لامپ LED Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetEx plorer4 کوچک تولید کند. اما مکانیزم جالبی در این محصول در نظر گرفته شده که آن را حائز اهمیت می سازد. این نور به صورت مستقیم به چشم شما بر خورد نمی شود. بلکه به سمت نوعی لنز بازتاب می شود و اشعه نور بازگشتی به سمت صفحه مد نظر باز میگردد. با در نظر گرفتن این ویژگی چشم انسان از هر گونه آسیب احتمالی ناشی از برخورد نور در امان خواهد ماند. از ویژگی دیگر آن به سبک بودن و قابل حمل بودن آن می توان اشاره کرد. تنها می توانید با پرداخت 25$ شبها نیز درس بخوانید و از لذت با موفقیت گذراندن دروس یک ترم بهره مند شوید.          

 

6- شرکت Pioneer با ارایه دیسک نوری 400 گیگابایتی همه را شگفت زده کرد
شرکت پایونییر نوعی دیسک نوری ساخته است که قادر به ذخیره 400 گیگابایت اطلاعات است. این دیسک در 16 لایه ساخته شده که هر لایه قابلیت ذخیره 25 گیگابایت اطلاعات را دارد. به اینصورت می‏توان 400 گیگابایت اطلاعات و یا 48 ساعت فیلم با کیفیت HD را در این دیسک نوری جدید که بر پایه تکنولوژی لیزر آبی ( Blue-Ray ) ساخته شده است ذخیره کرد. برای استفاده از این دیسک نوری در درایوهای Blue-ray قدیمی، نیازمند انجام تغییرات سخت افزاری کمی است. در درایو های لیزر آبی فعلی اطلاعات بر روی یک لایه 25 گیگابایتی ذخیره میشوند. در فناوری جدید این امکان فراهم میشود که به جای یک لایه، اطلاعات در شانزده لایه مختلف ذخیره شوند. البته شرکت پایونییر اعلام کرده که قصد تولید انبوه این دیسک نوری جدید را ندارد ولی آمادگی خود را برای همکاری با سازندگان دیسکهای نوری اعلام کرده است.
در حال حاضر بالاترین ظرفیت دیسکهای نوری فعلی متعلق به دیسک های دولایه با تکنولوژی Blue-ray و با قابلیت ذخیره 50 گیگابایت می‏باشد.

7- IC بر روی یک لنز سخت چشم
آقای بابک پرویز , پروفسوربرق-الکترونیک دانشگاه واشینگتون , با کمک یک گروه تحقیقاتی موفق به ساخت نوعی لنز سخت چشم شدند که بر روی آن IC دیده می شود. خوب است که بدانید لنز های سخت معمولا از جنس پلیمر شفاف قابل انعطاف ساخته می شوند. ایشان توانستند به کمک فن آوری نانو و تکنیک های micro Fabrication و پردازشگر IC ، self-assembly را بر روی این پلیمر ممکن سازند. منطق مدارات قرار گرفته بر روی این لنز برای ساخت یک صفحه نمایشگر در نظر گرفته شده است. به گفته ایشان در مراحل پیشرفت این طرح قرار است از micro LED ها نیز به منظور افرایش کیفیت این صفحه نمایشگر استفاده شود.
تغذیه این IC قرار است به کمک سلول های خورشیدی و یا امواج رادیویی که به کمک آنتن های مینیاتوری پشتیبانی می شوند تامین شود. به توصیف سایت newlaunches این لنز در حال حاضر کوچکترین و ظریفترین صفحه نمایشگر موجود در جهان می باشد و می تواند در ساخت گجت ها و گوشی های موبایل کار برد داشته باشد. اما آقای پرویز شخصا بر این عقیده هستند که با پیشرفت این طرح کمک شایانی به علم پزشکی در مراحل تشخیص و درمان خواهد شد.
آقای پرویز , همگی آرزومند پیروزی و موفقیت روز افزون شما هستیم.

8- صفحه کلید بیسیم خورشیدی
کسانیکه از ماوس و کی‏برد بیسیم استفاده می‏کنند می‏دانند که تمام شدن باطری در حین کار، دردسر بزرگی است.
شرکت بوفالو ژاپن برای این مشکل از یک راه حل ساده استفاده کرده است. صفحه کلید مدل BSKBW01SB این شرکت، انرژی مورد نیاز خود را از طریق خورشید تامین می‏کند و شما را از نگهداری باطریهای یدکی بی‏نیاز می‏کند. در گوشه سمت راست این کی‏برد، صفحه خورشیدی کوچکی تعبیه شده که به سادگی فابل تنظیم است. علاوه بر آن و در مواقع ضروری می‏توان از باطری نیز استفاده نمود.
این صفحه کلید مجهز به 17 کلید قابل برنامه‏ریزی است که با فرکانس 2.4Ghz که در اغلب تجهیزات بیسیم استفاده می‏شود کار می‏کند. به اینصورت شما می‏توانید کی‏برد را در حدود 10 متر از کامپیوتر خود دور کنید. این محصول در کشور ژاپن، از اواسط ماه میلادی جاری و به قیمت تقریبی 135 دلار آمریکا عرضه می‏شود.
شاید بعضی از دوستان تصور کنند که این صفحه کلید خورشیدی فقط در سرزمین آفتاب تابان (ژاپن) کاربرد داشته باشد ولی همانطور که می‏دانید تجهیزات اینچنین مثل بعضی از ماشین حسابها می‏توانند با مقادیر ناچیزی از نور خورشید نیز انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.

9- حفظ امنیت ایمیل
 اکثر ما زمانی که یک ایمیل برای‌مان ارسال شده است و فرستنده آن را نمی‌شناسیم، خیلی مراقب هستیم که آن ایمیل حاوی یک ویروس یا اسپم و... نباشد، اما هنگامی که یک ایمیل دریافت می‌کنیم که فرستنده آن را می‌شناسیم تمام احتیاط و دقت از ما دور می‌شود و تصور می‌کنیم که این ایمیل هیچ مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد، چون فرستنده آن را می‌شناسیم و او هم نیتی برای صدمه زدن به رایانه ما ندارد.
واقعیت این است که حتی ایمیل ارسال شده از ID یک دوست نیز امکان دارد که شامل ویروس یا برنامه‌های خرابکاری باشد که خود دوست ما نیز از آن مطلع نباشد و آن را ارسال نکرده باشد بلکه هکرها این کار را انجام داده باشند.
هکرها رایانه خود را تبدیل به یک مار کرده‌اند و به رایانه‌های دیگر در شبکه حمله می‌کنند.
پس خیلی مهم است که همیشه صندوقچه دریافت (Inbox) خود را با ضدویروس اسکن کنید و نرم‌افزار ضدویروس خود را همیشه به‌ روز نگاه دارید و تمامی ایمیل‌ها را چه فرستنده‌شان آشنا باشد و چه غریبه اسکن نمایید.
16) لیست سیاه یا همان Blacklist، لیستی است که از اسامی فرستندگان ایمیل‌های مخرب و حاوی اسپم و ویروس تشکیل شده است. انتخاب این اسامی به وسیله کاربران صورت می‌گیرد. هنگامی که شما یک ایمیل را به لیست سیاه اضافه می‌کنید به سرویس‌دهنده ایمیل خود اطلاع می‌دهید که با این ایمیل به‌ عنوان یک ایمیل حاوی اسپم برخورد کند. متاسفانه کاربرانی که به تازگی کار با اینترنت را شروع کرده‌اند، اغلب به جای این‌که از لیست سیاه استفاده کنند، می‌ترسند و ترجیح می‌دهند که فقط آنها را پاک کنند، در صورتی‌که آنها تعداد کمی از هزاران ایمیلی خواهند بود که از فرستنده‌های تکراری باز هم ارسال خواهند شد.
با عادت دادن خود به این‌که این‌‌گونه ایمیل‌ها را به لیست سیاه اضافه کنید، هم از پر شدن صندوق دریافت خود جلوگیری می‌کنید و هم زمان را برای پاک کردن آنها از دست نمی‌دهید.

10- حفــظ امنیـت ایمـــیل
هکرها از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که برای لیستی از شناسه‌هایی که در خود دارند (شناسه عبور برای ایمیل) یک هرزنامه ارسال می‌کنند.
زمانی که شما آن را باز می‌کنید یک کد مخفی کوچک در آن وجود دارد که یک پیغام برای هکر ارسال می‌کند و او متوجه می‌شود که ایمیل شما درست است (یعنی شناسه ایمیل شما قانونی و تعریف شده است). حال او به دنبال راه‌هایی می‌رود که رمز عبور شما را پیدا کند. هکرها اغلب یک برنامه طراحی می‌کنند که با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد، عبارت‌هایی را به وجود آوردند تا رمز عبور شما را شناسایی کنند. بالاخره هر رمزی تشکیل شده از یک کلمه کوچک، یک اسم یا یک تاریخ است که به وسیله هکرها حدس زده می‌شود.
بنابراین دقت داشته باشید که هنگام درست کردن رمز عبور از یک عبارت شامل اعداد و حروف استفاده کنید که هیچ معنی خاصی ندهد و کلمه‌ای نباشد که بتوان آن را در دیکشنری‌ها پیدا کرد. یک رمز عبور قوی حداقل شامل هشت کاراکتر می‌باشد که یک عبارت بی‌معنی را می‌سازد و در آن از حروف کوچک و بزرگ استفاده شده است. وقتی شما یک رمز عبور قوی و مطمئن دارید یعنی این‌که نرم‌افزارهای هکرها باید بیش از ده هزار انتخاب قبل از حدس زدن رمز شما انجام دهند که این خود زمان بسیار زیادی را می‌طلبد و خود به خود باعث می‌شود هکرها از هک کردن رمز عبور شما خسته شوند. ولی فراموش نکنید که حداقل یک‌بار در ماه رمز عبور خود را تغییر دهید و برای هر شناسه‌ای که دارید رمز عبور جدیدی بگذارید. هیچ‌گاه از نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد یا ازدواج و... استفاده نکنید.

11- ترفندی برای بهتر جستجو کردن در گوگل
اغلب صفحات وب دارای عنوان هستند، شاید استفاده از این عناوین در جستجوی مطالب به شما کمک شایانی بکند.
برای این منظور اگر عبارت «عنوان مورد نظر :INTITLE» را تایپ کنید، موتور جستجوی گوگل فقط در عناوین صفحات وب برای یافتن کلمه مورد نظر شما جستجو می‌کند.

منبع:سایت میعادگاه




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 87 مهر 22 :: 10:51 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی