چند مطلب خواندنی مجله سبز -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

با آب قند وبغل کردن

محققان برزیلی می گویند ؛ آب قند ودر آغوش گرفتن نوزادان درد حس شده را هنگامی که به آنها واکسن تزریق می شود .به طور قابل توجهی کاهش می دهد . در بزرگ ترین بررسی که تا به حال در مورد نوزادان آنجا شده ، پژوهشگران برزیلی به طور اتفاقی 640 نوزاد را در چهار دسته از لحاظ اقدامات برای کاهش درد درهنگام واکسن زدن قرار دادند: ترکیب تماس پوست با پوست وریختن آب قند روی زبان نوزاد دو دقیقه پیش از فرو کردن سوزن، در مقایسه با هریک از این روش ها به تنهایی به کاهش «قابل توجه» میزان های درد منجر شد .

درمان افسردگی مادران باردار

گفتار درمانی یکی از راههای درمان افسردگی در زنان باردار است که در مقابل دارو درمانی هیچ ضرری برای جنین ندارد . «افسردگی در زنان باردار معمولاً ناشناخته باقی می ماند ومعمولاً درمان نیز نمی شود، چرا که بسیاری از پزشکان در مورد ایمنی داروها در دوران بارداری نگران هستند . وی گفتار درمانی را یکی از راهکارهای بهبود افسردگی در دوران بارداری دانست . »

زنانی که در گذشته دچار افسردگی بوده وقصد بارداری دارند اگر به مدت شش ماه علامتی از افسردگی نداشتند ، می توانند باردار شوند واگر در طول بارداری دچار افسردگی شدند، می توانند بدون صدمه رسیدن به جنین با گفتار درمانی بهبود یابند .

تغییر مغز کودکان!

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد؛ کودکانی که تحتبرنامه های فشرده درمانی ، آموزشی وخواندن قرار می گیرند، نه تنها مهارت های خواندن شان بهتر می شود، بلکه مغزشان طوری تغییر می کند که بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند . دانشمندان دانشگاته کارنگی، مغز 72 کودک را پیش وپس از یک برنامه شش ماهه برای بهتر کردن مهارت های خواندنشان، اسکن کردند . این اسکن ها از مغز این کودکان هشت تا 10 ساله نشان داد که کیفیت ماده سفید (بافتی از مغز که پیام ها را میان نواحی ماده خاکستری ، محل پردازش اطلاعات ، منتقل می کند) به طور قابل توجهی پس از 100 ساعت آموزش درمانی خواندن بهبود پیدا کرده است .

 تغییر رنگ پوست زنان باردار عادی است

تیره شدن پوست در دوران حاملگی به دلیل تغییرات هورمونی وموقتی است زیرا تولید ملانین در پوست زنان در این دوران افزایش پیدا می کند .

بارداری دوره ای از تغییرات هورمونی ومتابولیکی زنان محسوب می شود وعلائمی که در پوست زنان در این دوران مشاهده می شود ، معمولاً موقتی است .

وی گفت : در این دوران تغییرات متعددی در پوست زنان به وجود می آید. ضایعات وتغییرات پوستی در طول بارداری فوق العاده شایع هستند وبه علت شرایط خاص روحی وروانی زنان باردار، این تغییرات می تواند باعث بروز نگرانی هایی شود که به زیبایی ظاهری آنها بعد از دوران بارداری مربوط می شود .

مهمترین عارضه جراحی ها ی نادرست بینی

متاسفانه در حال حاضر شاهد افرادی هستیم که با انجام عمل جراحی زیبایی بینی دچار کاهش قدرت تنفس شده اند، به طوری که شب ها نمی توانند به راحتی بخوابند . جراحی زیبایی بین در گذشته بیشتر به این صورت بود که بافت بینی را بر می داشتند ، اما متاسفانه اکنون شاهد بیمارانی هستیم که بینی خود را قبلاً عمل کرده اند وبا کوچک شدن آن دچار مشکلات تنفسی شده اند وما در حال حاضر مجبور هستیم برای رفع این مشکل از غضروف گوش ودنده آنها برداریم وبه بافت بینی اضافه کنیم که عمل سختی است .

مواد آرایشی خوشبو! خوب یا بد ؟

توصیه می کنم حتماً از مواد آرایشی استاندارد استفاد ه کنید ودلیل ندارد که هر ماده آرایشی خوشبویی مرغوب باشد . تهیه این از داروخانه ها وفروشگاه های معتبر این احتمال را افزایش می دهد . خرید مواد آرایشی از دست فروش ها وبا قیمت بسیار نازل به هیچ وجه توصیه نمی شود . اغلب این مواد آرایشی در زیر زمین ها با مواد اولیه بسیار نامرغوب تولید می شوند . گاهی بوی این مواد اولیه آن قدر نا مطبوع است که مجبور می شوند برای پوشاندن ومخفی کردن آن ، از عطرها ومواد بودار مختلف در فرآورده های آرایشی استفاده کنند تا خوشایند مصرف کننده باشد .  

با تشکر از خانم  مریم عمرانی دانش آموز کلاس دوم

منبع:مجله خانواده سبز




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 89 اردیبهشت 13 :: 3:32 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی